Dzisiejsze ćwiczenia obronne powiatowo-gminne PK.POWIAT-24 zostały zakończone.
Budynek urzędu został ponownie udostępniony dla interesantów.
III SESJA RADY MIEJSKIEJ MIĘDZYCHODU - 25.06.2024
data i godzina: 25-06-2024 16:00:00
miejsce posiedzenia: sala sesyjna w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzychodzie
Porządek obrad
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Uwagi do porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miejskiej Międzychodu.
4. Informacja Burmistrza z działalności w okresie między sesjami.
5. Informacja Przewodniczącego Rady z działalności w okresie między sesjami.
6. Informacja Przewodniczących Komisji stałych z działalności w okresie między sesjami.
7. Informacja Przewodniczących Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Skarg, Wniosków i Petycji z
działalności w okresie między sesjami.
8. Przyjęcie raportu o stanie gminy Międzychód za 2023 rok:
A. Raport o stanie gminy Międzychód za 2023 rok.
B. Debata nad raportem.
C. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Międzychodu wotum zaufania.
9. Przyjęcie sprawozdań gminy Międzychód za 2023 rok:
A. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Międzychód za 2023 rok.
B. Sprawozdanie finansowe Gminy Międzychód za 2023 rok.
C. Informacja o stanie mienia komunalnego.
D. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o sprawozdaniu z wykonania budżetu
wraz z informacją o stanie mienia Gminy Międzychód za 2023 rok.
E. Opinia Komisji Rewizyjnej z wykonania budżetu Gminy Międzychód za 2023 rok.
F. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o wniosku Komisji Rewizyjnej w
sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Międzychodu z tytułu wykonania budżetu
za 2023 rok.
G. Opinie komisji stałych o wykonaniu budżetu Gminy Międzychód za 2023 rok.
H. Wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Międzychodu z
wykonania budżetu za 2023 rok.
I. Dyskusja.
J. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze
sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2023 rok.
K. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Międzychodu absolutorium z tytułu
wykonania budżetu za 2023 rok.
10. Podjęcie uchwał w sprawach:
A. zmiany Uchwały Nr LXXIV/642/2023 Rady Miejskiej Międzychodu z dnia 19 grudnia 2023
roku w sprawie uchwały budżetowej na rok 2024.
B. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Międzychód na lata 2024-2030.
C. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzychodzkiemu na modernizację szpitala -
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Międzychodzie.
D. stawek podatku od niektórych nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej.
E. zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy
Międzychód.
F. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
gminy Międzychód – Kolno.
G. zasad i trybu udzielania z budżetu Gminy Międzychód dotacji celowych na realizację
zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz kryteriów wyboru
inwestycji do dofinansowania.
11. Zapytania i wnioski.
12. Zakończenie obrad.
R A D A M I E J S K A M I Ę D Z Y C H O D U
Z A W I A D A M I A
Dnia 23 kwietnia 2024 roku o godz. 16.00
w sali sesyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Międzychodzie
odbędzie się LXXIX SESJA
RADY MIEJSKIEJ MIĘDZYCHODU
PORZĄDEK OBRAD:
10. Podjęcie uchwał w sprawach:
A/ zmiany Uchwały Nr LXXIV/642/2023 Rady Miejskiej Międzychodu z dnia 19 grudnia 2023
roku w sprawie uchwały budżetowej na rok 2024.
B/ zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Międzychód na lata 2024-2030.
C/ przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Międzychód w 2024 roku
11. Zapytania i wnioski.
12. Zakończenie obrad.
Kryteria:
Art. 131. Prawo Oświatowe [Rekrutacja do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych lub publicznych innych form wychowania przedszkolnego]
1. Do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej lub publicznej innej formy wychowania przedszkolnego przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze danej gminy.
2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w publicznym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w publicznej szkole podstawowej lub publicznej innej formie wychowania przedszkolnego, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Każde z powyższych kryteriów ma wartość 100 pkt.
Na podstawie art. 131 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe, organ prowadzący ustalił kryteria oraz przyznał każdemu kryterium określoną wartość punktową, braną pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do miejskich przedszkoli.
Załącznik nr 1: ZARZĄDZENIE NR OG.0050.9.2024 BURMISTRZA MIĘDZYCHODU z dnia 23 stycznia 2024 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowań rekrutacyjnych i postępowań uzupełniających do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Międzychód
Załącznik nr 2: UCHWAŁA NR LXXIV/652/2023 RADY MIEJSKIEJ MIĘDZYCHODU z dnia 19 grudnia 2023 r.w sprawie określenia kryteriów, liczby punktów za kryterium oraz niezbędnych dokumentów do ich potwierdzenia w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez gminę Międzychód
INFORMACJA DLA RODZICÓW O PROCESIE REKRUTACJI
DO PRZEDSZKOLI GMINY MIĘDZYCHÓD ORAZ ŻŁOBKA MIEJSKIEGO
Rekrutacja w roku szkolnym 2024/2025 do przedszkoli Gminy Międzychód oraz do Żłobka Miejskiego w Międzychodzie odbywać się będzie wyłącznie przy wykorzystaniu systemu rekrutacji elektronicznych 4Parents.
Instrukcja wypełniania wniosków wraz z filmem instruktażowym udostępniona zostanie na stronie Gminy, przedszkoli i żłobka w najbliższym czasie.
Opiekun prawny samodzielnie dokonuje rejestracji konta w systemie rekrutacji elektronicznych oraz dodaje dane dzieci, które będą brały udział w procesie rekrutacji.
Wniosek będzie mógł być podpisany elektronicznie za pomocą Profilu Zaufanego. W przypadku wyboru tej formy ważne jest, aby oboje opiekunów prawnych posiadało aktywny Profil Zaufany!
W przypadku nieposiadania Profilu Zaufanego, podpisany wniosek należy dostarczyć do placówki pierwszego wyboru.
W związku z nowelizacją ustawy o dowodach osobistych, informujemy, że od 29 grudnia 2023 r. obowiązują nowe, prostsze zasady ubiegania się o dowód osobisty. Aby uzyskać ww. dokument, należy udać się do wybranego przez siebie urzędu gminy z dotychczasowym dokumentem tożsamości oraz zdjęciem. Nie ma konieczności wypełniania wniosku papierowego!
Wniosek ma postać elektroniczną (dotychczas papierową), a podpis składa się na tablecie w urzędzie. W podobny sposób potwierdzamy odbiór dowodu.
Rozszerzono również możliwość ubiegania się o dowód osobisty przez e-usługę dla obywateli powyżej 12 roku życia.
Można go złożyć z wykorzystaniem usługi mObywatel: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
NALEŻY JEDNAK PAMIĘTAĆ, aby po złożeniu wniosku w ten sposób zgłosić się do urzędu, celem złożenia i odwzorowania podpisu oraz pobrania odcisków palców (dotyczy to osób powyżej 12 roku życia). Osoba powyżej 5 roku życia, dla której ma być wydany dowód, musi być obecna przy składaniu wniosku, a jeśli wniosek był składany przez e-usługę, przy odbiorze dowodu.
Więcej informacji na stronie:
https://www.gov.pl/web/gov/dowod-osobisty-informacje